Pendul åndedrættet 

En særdeles effektfuld åndedræts teknik der hjælper med til at sænke farten af de mange tankestrømme, rastløshed, hjertebanken,beroliger sanserne og genfinde dit mentale fokus.

Du kan gøre den liggende, siddende eller stående eller på en gåtur.

1. Sid komfortabelt og lig hænderne på knæene (hvis du er siddende) Knyt blidt hænderne, udånd.
2. Åben din venstre hånd, tag en indånding samtidig med.
3. Luk, din venstre hånd og hold indåndigen inde i kroppen, sænk hagen til brystet.
4. Løft forsigtigt hagen og åbne din højre hånd samtidig med udåndingen.
5. Hold højre hånd åben og langsomt igen fyld lungerne med luft (ikke forcere) luk højre hånd og sænk hagen til brystet.
6. Løft hagen, åben venstre hånd og send udåndingen ud samtidig.
7. Det er én runde
8. Gentag 5-10 runder eller mere.

9. Ideen er at indånde gennem venstre. Pause. Udånde gennem højre. Pause. Indånde gennem højre. Pause. Udånde den venstre. Pause. etc.

Afslut med dit naturlige åndedræt, bare lade det flyde frit og mærk virkningen.

Vi arbejder med åndedrættet på en 2 timers introduktion til Yin Yoga d. 27. april i Studio Flow, Svendborg. Se mere her 

Anne

 – her: Anne Skov Yoga.