Yin Yoga

Ugentlige timer i Studio Flow: mandag kl. 17.00-18.30 + 19.00-20.30 & onsdag kl. 19.00-20.30 & søndag kl. 17.00-18.30

Giv slip. Yin yogaen handler om at give slip fysisk, emotionelt og mentalt.

Yin yogaens langsomme form indbyder dig til at ”Slow Down” og indlede en intimt fornemmelse af det indre kropssprog og træde et skridt bagved sindets tankestrømme i sammenspil med en dybdegående afspænding af din krop gennem passive stillinger.

Stillinger holdes ofte mellem 2-5 min. og fokusere især på smidiggørelse af bindevævet, som er det fine spindelvævs-lag der binder hele din indre krop sammen, som en fin sparkedragt vævet med nervebaner der glider langs rygsøjlen hele vejen op og korrespondere med hjernen.

Der benyttes ingen muskelkraft, du mærker kroppen naturlige stopsignal, mærker hvor du er og lader blot den naturlige tyngdevægt og dybe åndedræt gøre arbejdet!

Yin stillingerne rettes ofte til hoftedelen, lår, ben og fødder.

Pres på bindevævet, samt ligamenterne omkring leddene, kombineret med afslapningen af musklerne hjælper med at blødgøre stramt væv og øger blodcirkulationen og udskillelsen af affaldsstoffer.

Du booster immunsystemet, kroppens flow og smidighed.

Virkningen er en dyb afstresning af kroppen både fysisk, emotionelt og reflekteres i et roligere sind. Der afsluttes altid med savasana.

 



Hatha Yoga

Ugentlige timer i Studio Flow: onsdag kl. 17.00-18.30

Hatha Yogaen har fokus på en veksling-virkning mellem styrke og afspænding.

“Ha” betyder sol og “tha” måne.

Vi arbejder med dynamiske øvelser der giver sved på panden,  samt klassiske asanas/stillinger der øger din kropsfornemmelse og forbedre kropsholdningen.

Altid kombineret åndedrætsteknikker og opmærksomhed på åndedrættet der taler sproget til kroppen og sindet.

Timerne afsluttes altid med savasana.

 



“Sov Godt” Yoga

“Sov godt” yogaen torsdag aften guides du gennem dejlige afslappende Yin/Restorative yogaøvelser og masser af dybe åndedræ,t hvorved kroppen og sindet hjælpes til at slippe dagens aktiviteter og tankemyldre.

Især omvendte stillinger hvor hjertet er over hovedet, får hjertet til at falde til ro, har en beroligende indvirkning, lindre organerne og kroppens afslapnings-respons udløses.

Vi anvender bolsters, puder, og tæpper, der støtter din krop aktivt og afspænder.

Timen afslutter med savasana, hvor du pakkes ind i varme tæpper (efter behov) og en duftende lavendelpude lægges over dine øjne, samt et tæppe omkring dit hoved.

En god nattesøvn gør underværker, styrker kroppens immunforsvar og øger vores mentale robusthed til at håndtere uforudsete situationer og de opgaver vi hver dag har ansvaret for.
Modsat kan en manglende og forstyrret nattesøvn gøre os mere ufokuseret og sårbare overfor hverdagens stress.

Kom ind og giv dig selv lidt ekstra omsorg og forberedelse til en dejlig nattesøvn. 

 



Restorative Yoga

Se i kalenderen/workshops for at finde datoer. 

Giv dig selv ekstra omsorg og et lille treat med Restorativ Yoga

Restorativ yoga går et skridt videre i modgiften til stress og udmattelse.

Overskylles vores krop-sind af adrenalin der tænder vores sympatiske nervesystem, vil kroppens kapacitet til at heale sig kompromisser. Dyb hvile i komfortable stillinger, uden bevægelse og blid opmærksomhed på åndedrættet, udløser  den afslappende responds og hjælper hjerte og hjerne med at falde til ro.

Vi anvender bolsters, puder, og tæpper, der støtter din krop aktivt til at afspænde og finde hvile.

Stillingerne består af både foroverbøjninger, side- og bagudbøjninger, der åbner hjerte og lunger. Omvendte stillinger virker beroligende, samt drejninger der stimulere og lindrer vores indre organer.
Stillingerne holdes i 5-15 min.

Yogaformen har gavnlig virkning i forhold til genopbygning af en meget stresset krop og kronisk træthed.

Restorativ yoga afsluttes med en lang  savasana, hvor du pakkes ind i varme tæpper og en duftende lavendelpude lægges over dine øjne.